Wednesday 5 June 2013

05.06.2013

Hvor forsvandt weekenden hen? 
Det hele går efterhånden så stærkt, at jeg knap nok kan huske, hvad jeg har lavet de foregående dage! Mens det har været superdejligt solskinsvejr, har jeg været med svigerinde, veninde og niece i Frederiksberg Have. Til min, og mange andres, store forbløffelse havde en mand tæt kontakt med de fredede fiskehejre i haven. Han havde sat sig på en bænk, og var hurtigt i selskab med tre fiskehejre, som efterfølgende blev håndfodret - se billedet nedenfor.

Derudover var der et tyrkisk brudepar, som fik taget bryllupsbilleder i Frederiksberg Have på land og til vands. De havde fået øje på min niece, som til forveksling kunne være af en hvilken som helst anden (Mellem)østlig herkomst og spurgte om de måtte tage billeder med babyen. Min niece er nu 7 måneder gammel og er begyndt at lære forskel på de familiære og de
fremmede, og var derfor ikke helt samarbejdsvillig. Al held og lykke ønskes brudeparret og deres planer om deres egen baby :)

Det er altså skægt at observere alle de forbigående mennesker på Strøget og se diverse artister udfolde sig på strædet. Planen for fredagen var egentligt, at mødes med en ven til Distortion, men eftersom Refshaleøen ikke går under betegnelsen "gadefest" i mit hovede, så valgte vi altså at gå en tur på Strøget i stedet, hvor vi nød en god frokost på Mamma Rosa. Det varme vejr var ikke at kimse af, og vi blev nødt til at køle vores appetit med softice :D 
Twister, Magnum mandel og "Share a Coke with Familien" blev nydt sammen med en sofakartoffel, som også er fan af Game of Thrones.

Om lørdagen kørte en af vennerne hans mormor og hendes søster i sommerhus i Karrebæksminde, hvor jeg joinede på køreturen. Der er en bro kaldet Græshoppen vi var forbi, hvor folk var strømmet over for at komme til stranden. Havde vi haft mere tid, ville jeg gerne have været ude og soppe i vandkanten :) Turen gik tilbage til København for at nyde en grillaften  - der var så meget mad! Jeg fik desværre ikke taget billeder af maden, til gengæld har jeg en masse billeder af det nyeste skud på stammen i den pågældende familie - er hun ikke skøn? :)



Copenhagen Comics har ikke Cosplay! Jeg havde lånt min lillebrors Stitch kostume og var totalt game på at rende rundt med tømmermænd, men droppede hurtigt idéen da der kun var 3-4 stykker der var iklædt japansk skolepigeuniform, en Joker og en Harley Quinn. Jeg læser ikke manga og ser ikke animé, men så det alligevel som en oplevelse (til 80kr.). Uden en krone på lommen var jeg alligevel så heldig at få et sødt krus :D
Jeg ser mere frem til Genki, hvor det siges at Cosplay er en del af arrangementet - håber at jeg må låne Stitch kostumet igen!


Jeg gik mine billeder i gennem og så, at jeg helt har glemt at poste billedet af de lyserøde macarons jeg lavede for tre uger siden. Så her følger en opskrift samt billeder:

Pink macarons med hindbær ganache:
12 macarons
Basisopskrift ala mit tidligere indlæg om kanelmacarons her


Makronbunde
  • 43 g mandler (eller mandelmel)
  • 75 g flormelis
  • 1 stor æggehvide
  • 25 g sukker
  • Pink pastafarve på gefühlen 
Jeg har fået en plade mælkechokolade med frysetørrede hindbær fra England, som jeg brugte til ganache. Ellers kan man selv blande frysetørrede hindbær i den smeltede chokolade.
  • 60 g. fløde
  • 100 g. chokolade
 Fremgangsmåde:
  1. Smut mandlerne, og blend dem til fint mandelmel.
  2. Hæld flormelis ned til mandelmelet, og blend videre.
  3. Si blandingen.
  4. Hæld æggehvide og sukker i en skål, og pisk ved laveste hastighed i cirka et minut. Pisk derefter ved højeste hastighed i et par minutter – indtil marengsen danner bløde toppe.
  5. Vend mandelblandingen i hviderne. (Pres dejen mod siderne af skålen med en dejskraber – cirka 35 gange.)
  6. Tilsæt gradvis en smule pastafarve i dejen for at opnå den ønskede nuance.
  7. Hæld blandingen i en sprøjtepose med rund tyl, og sprøjt små runde cirkler ud på en bageplade beklædt med bagepapir.
  8. Lad de ubagte bunde tørre ved stuetemperatur i cirka en halv time.
  9. Bag dem ved 160 grader i cirka 12 min.
Det er vigtigt, at der bruges pastafarve (eller pulver) da frugtfarverne der forefindes i supermarkedet er for vandede, og risikoen for et flop forhøjes.

Igår var jeg ude med et par venner for at se "Only God Forgives". Filmen blev modtaget med blandede følelser, men jeg har lidt på fornemmelsen, at man skal kende lidt mere til historien bag filmen, da den virker mere symbolsk end den har underholdningsværdi. Det jeg tror der har været trækplastret for filmen, har været Ryan Gosling :P 

Weekenden byder på Thai festival sammen med nogle venner. Derudover har jeg et par overraskelser i ærmet til en ven, som jeg håber bliver indløst samme weekend ^_^ 

Kage fra Lagkagehuset til fødselaren Peter der blev fejret i mandags

I forbindelse med fars dag, har jeg valgt at bage min far den kage han godt kan lide: Chinese sponge cake aka æggekage :D Glædelig fars dag!

No comments:

Post a Comment