Monday 5 August 2013

05.08.2013

Tjuhej som weekenden går! Kender i det, når man kun bliver spurgt med ud fordi personen er blevet brændt af? - sådan gjorde min søster i hvert fald i fredags, hvor hun spurgte om jeg ville med på Amager strand. I fredags var det møg varmt, på grænsen til det uudholdelige, med dejlig megen blæst ved kysten og optræk til solskoldning. 
I fredags opdagede jeg den "nye" is Pirulo Watermelon (vandmelon- og æblelimodenadeis med chokoladeknapper,  62 kcal ifølge Premier). En veninde var selv svært begejstret for isen, hvilket fik mig til at gå i hunter mode. Siden strandturen har jeg haft øjne på stilke for at finde kiosker, supermarkeder o.lign som skilter med ismærket Polar - fandt senere ud af at jeg var blevet misinformeret om producenten (det er Premier is som står bag). Min islyst eskalerede igår aftes, hvor en ven og jeg gik en tur i området for at opsnuse denne is - uden held. Men i dag optrævlede jeg denne og må indrømme, at jeg er mest hyper over isens søde udseende. Smagen går an og foretrækker watermelon frem for Filur, men den overgår eksempelvis ikke Kæmpe Læske.

Burger & Shakes

Udover det er weekenden blandt andet gået med at besøge den nye burgerjoint i Indre by på Skindergade kaldet "Burger & Shakes" (ligger i kælderen under Mon Amour). Temaet er amerikansk sport, og der blev skiltet med highlights fra NBA (i passende stil med basketballtrøjerne på væggene), men der var ishockey på skærmen o_O Uheldige var de  også med hensyn til den franske cafemusik der lød i højtalerne, hvor der egentlig skulle lyde af RnB og rock. 

Burgerbollerne skulle eftersigende være foccaciaboller, men på tallerkenen lignede det nu mere pap-burgerboller med ekstra lidt tyngde for 125kr. per portion. Medspiseren kunne ikke helt bestemme sig for, hvilken shake han ville have og endte med at bestille både Jordbær og After Eight á 45kr., hvor jeg nøjedes med en banan shake. Alt i alt en burger lidt under standarden, shakes er smagt bedre andetsteds, men venlig betjening. Burgerjointen er først lige åbnet og lugter stadig af nymalede vægge, men man kan måske give det en chance igen en anden gang.







Aktivitetsdage i Sluseholmen

Min kusine havde inviteret familien på hjemmebagt cheesecake, Sarah Bernhard creme på makroner og brownies med guldkarameller. Derudover kom jeg i tøjet og fik prøvet stand-up paddling og sejlet i båd. Stand-up paddling var så nervepirrende da jeg for alt i verden ikke havde lyst til at falde i det iskolde vand og samtidig give resten af familien en historie at kunne fortælle til de kommende familiesammenkomster. Instruktøren var ligeledes ikke særlig optimistisk omkring min kusine og jeg da det var vores første gang - men han tog grueligt fejl :D 

Dagen i dag har jeg eksperimenteret med at lave banana cream pie og bedstefars skæg. Banandesserten blev rigtig god og en opskrift kommer snarest op på bloggen og bedstefars skæg som består af chokoladekage med marengs blev en smule tør da jeg skulle justere bagetiden, men med et glas mælk til er den god :) Opskrifter kommer!


No comments:

Post a Comment