Friday 8 November 2013

08.11.2013

Død over eksaminer!

Det er de flittige elevers fest, og min foretrukne periode for bagning, rengøring, tøjvask, boligindretning, madlavning, spontane fester, arbejde og læsning af skønlitteratur! :D
Grundet studiestart er vi endelige blevet mere fælles om madlavning og rengøring herhjemme, og Eik har tilmed prøvet at lavet madplaner i enkelte uger; det gik i vasken eftersom vi reelt har to hverdage om ugen, hvor vi begge er hjemme - og jeg er tit ude og lave ballade xD

Jeg har selvfølgelig oplevet en hel del og kunne skrive en hel bog om de ting der er sket, set og udført. En billedserie må næsten kunne gøre det (: Man siger jo, at et billede siger mere end tusinde ord? ^_^


Jeg skulle vist bage en form for tærte eller lignende, hvor der var noget mørdej tilbage, som blev forvandlet til en omgang alternativt formede hindbærsnitter. Da en ven tilsyneladende er ret vild med hindbærsnitter, lavede jeg en portion mørdej udelukkende til resultatet af nogle fine traditionelle snitter med hvid og lyserød glasur samt drys.
 










En lille tur på Restaurant Grønnegade blev nydt i dejligt selskab af mine venner. Et hurtigt oprids af menuen var: Billede 1 - Gedeost med rødbede og chiffonskum, bisque med krabbebolle og pære, torsk med årstidens grønt, de små brød hvor det mørke rugbrød minder tilnærmelsesvis meget om en mini chokolademuffin (so cute!).





Billede 2: Braiseret tykkam og brissel og græskar i forskellige afskygninger, andebryst med foie gras, creme brulee og vaniljecreme, skyr-is, blåbær i forskellige afskygninger samt mini marengs, tuille og karamel.
Prisen var 600kr. for en 5 retters, hvor gedeost og creme brulee blev serveret som henholdsvis præ-forret og præ-dessert. Vi tøser kunne trille hjem ovenpå en ret mættende oplevelse, hvorimod vennen hverken var sulten eller mæt og overvejede for et kort øjeblik, at snuppe en cheeseburger -_-"


Så har jeg endnu en gang været til DM i tip/overlay, hvor 1. pladsen blev tilkendt min dygtige negletekniker :D Pokal samt diplom ses på billedet nedenfor. Efter at have lavet min brors yndlingskage (Othello) til hans fødselsdag, blev der marcipan tilovers, som selvfølgelig skulle resultere i en lille nuttet gris ^_^






På billede 2 er der resultatet af en hjemmelavet burger i ciabattabrød med tomatrelish, smørstegte løg og peberfrugt, hjemmelavet avocado, hjertesalat, aioli og krydrede bådkartofler *mums*. 
Foruden min brors fødselsdag i oktober, fyldte hans lille datter hele 1 år! En af de gaver der er failet mest, er gaven fra hendes egne forældre - en såkaldt tummy stuffer (hund). Foruden dens mærkværdige udseende, så spiser den også alt hendes legetøj :O
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tage billeder af vennens lille niece, som er fast model i mit fotoalbum ^_^

Længe har jeg villet prøve at ride til trods for, at jeg er en smule bange for heste. Det der med at fodre heste med en gulerod eller æble, har aldrig helt været mig da jeg er bange for at blive bidt :P Sammen med en veninde tog vi en lille ridetur, hvor min hest Indie fik enorm appetit for det dejlige grønne græs. Det var en oplevelsesrig tur, hvor jeg fik indblik i vigtigheden af ordentligt monteret rideudstyr! Et godt råd er, at anvende handsker da tøjlerne kan være meget grove!
Jeg skulle jo være klar til støvlesæsonen i år, og har fået købt et par lækre Hilfiger støvler. 

Har I set det akvarium i Tivoli? En gang i mellem render tivoliansatte rundt med tre balloner af den slags der er afbilledet på billedet til venstre, for at promovere akvariet og tiltrække gæsternes opmærksomhed - de har især fået min opmærksomhed! For længe har jeg sukket efter sådan en fancy ballon aka dobbeltballon, og så syntes min ven det var på tide at Christine (som er midt i 20'erne) skulle stå i kø med hans niece (på 5 år) som også skulle have sig en ballon. Ja, køen var fortrinsvis parvis børn med den ene forælder; og to personer midt i 20'erne... 



Og så er vi kommet til den nyeste nyhed - ny (vinter)jakke! Denne jakke er fra Modström, model Moon i midnight navy. Den skulle eftersigende kunne bruges som vinterjakke grundet thinsulate, men den er altså ikke vandtæt. Derfor er jeg stadig noget så glad for min Nobis, som jeg bekymringsfrit kan hoppe rundt i sneen i <3 Winter is coming :D




God weekend til jer alle ^_~

No comments:

Post a Comment